How does the 2 REP (FFL) compare to the British Paras?

Papa Fox

Clanker
From Corse Net Info some additional information on the the 2 REP/ 35 RAP - A 400 M trials
End of experimental jumping campaign with the 2nd REP for the A400M in CalviRedected by (Jean-Paul-Lottier) on Friday, July 5th, 2019 at 12: 38The experimental jump campaign with the legionnaires of the 2nd Foreign Regiment of Paratroopers which began on Tuesday, July 2 ended on Thursday, July 4 in the afternoon. During this campaign the parachute legionaries made their first jump at sea and their first jump on the regimental zone from the very big carrier of the Air Force and Airbus Defense alongside the staff of the 35th RAP of Tarbes. Share Pin ItOn the tarmac at Calvi-Balagne airport this morningOn the tarmac at Calvi-Balagne airport this morningAs we have reported on Tuesday on CNI, Airbus Defense's heavy lift, the A400M, 45 meters long for 42 meters wingspan and 78 tons empty, participated with the legionnaires of the prestigious Operational Regiment that is the 2nd REP of Calvi, to an experimentation campaign. This ended on Thursday afternoon with a final session of jumps that began at 14:30. This experimental campaign follows a series of criticisms of the A 400M from a European military program, particularly in the field of military performance of the aircraft beyond the simple logistics transport. According to experts, this large aircraft equipped with four turboprop engines developing a power of 11,000 horsepower is not suitable, for the time being, to perform airborne operations, for the simple reason that it can potentially drop only 30 parasitic by a single door. "On the A 400M, if you drop simultaneously 30 paras per door, 60 in total, as is usually done on a C130, with an automatic opening of the parachute with a strap attached to the inside of the cabin , the airflow generated by the propellers is such that the paras can cross under the plane, with all the risks that implies "adds the expert. This experimental campaign with the 2nd REP of Calvi which is the flagship of the 11th DP should allow the experts present to better understand these difficulties and to develop the military performance of this aircraft of the future so that it reaches its operational maturity. For the A400M, this stay in Calvi is not the first since indeed, in August 2014, he had already landed at Calvi - Balagne airport for a military operation with the 2nd REP. During these three days of experimentation campaign, it was the opportunity for the legionnaires of the 2nd REP to make their first jump at sea and the regimental jump zone in automatic opening but also to make their first jump at sea in airborne operation but also the first night sea jump in OA; In addition, paratrooper commandos also jumped Monday in Salenzara, opening delayed to 3500 meters. the Airbus A400M in numbers: Length: 45.1 meters; wingspan: 42.4 meters; height: 14.7 meters; bearing area: 221 m2; volume (including the rear ramp): 340 m3; floor area (including rear ramp): 92 m2; floor length: 17.7 meters. Cruise speed: Mach 0.68 to 0.72. Walking distance: up to 8,700 km. Cruise altitude: greater than 10000 meters. Loading capacity: standard: 25 tons, maximum: 36.6 tons. Supply version: 41 tons of fuel transferable with 1 hour waiting with 450 km range; 30 tonnes of fuel transferable with 3 hours of waiting with 1,000 km of range. Loading example: · 116 paratroopers


Fin de campagne de sauts d'expérimentation avec le 2e REP pour l'A400M à Calvi

Rédigé par (Jean-Paul-Lottier) le Vendredi 5 Juillet 2019 à 12:38

La campagne de saut d'expérimentation avec les légionnaires du 2e Régiment Etranger de Parachutistes qui a débuté le mardi 2 juillet a pris fin ce jeudi 4 juillet dans l'après-midi. Durant cette campagne les légionnaires parachutistes ont réalisé leur premier saut en mer et leur premier saut sur la zone du régiment depuis le très gros porteur de l' Armée de l'air et d'Airbus Défense aux cotés des personnels du 35e RAP de Tarbes.

Partager




Sur le tarmac de l'aéroport Calvi-Balagne ce matin

Sur le tarmac de l'aéroport Calvi-Balagne ce matin



Ainsi que nous l'avons relaté dès mardi sur CNI, le gros porteur d'Airbus Défense, l'A400M, 45 mètres de long pour 42 mètres d'envergure et 78 tonnes à vide, a participé avec les légionnaires du prestigieux Régiment opérationnel qu'est le 2e REP de Calvi, à une campagne d'expérimentation.
Celle-ci a pris fin ce jeudi après-midi avec une dernière séance de sauts qui a débuté à 14h30.
Cette campagne d'expérimentation fait suite à une série de critiques dont fait l'objet l'A 400M issu d'un programme militaire européen, notamment dans le secteur des performances militaires de l'avion au-delà du simple transport logistique.
Selon des experts, ce gros porteur équipé de quatre moteurs turbopropulseurs développant une puissance de 11 000 chevaux n'est pas apte, pour l'heure, à effectuer des opérations aéroportées, pour la simple raison qu'il ne peut potentiellement larguer que 30 paras par une seule porte.

"Sur l'A 400M, si on largue en simultané 30 paras par chaque porte, soit 60 au total, comme cela se fait habituellement sur un C130, avec une ouverture automatique du parachute grâce à une sangle attachée à l'intérieur de la carlingue, le flux d'air généré par les hélices est tel que les paras peuvent se croiser sous l'avion, avec tous les risques que cela implique" ajoute l'expert.

Cette campagne d'expérimentation avec le 2e REP de Calvi qui est le fleuron de la 11e DP devrait permettre aux experts présents de mieux appréhender ces difficultés et a développer les performances militaires de cet avion du futur pour qu'il arrive à sa maturité opérationnelle.
Pour l'A400M, ce séjour à Calvi n'est pas le premier puisque en effet, au mois d'août 2014, il s'était déjà posé à l'aéroport Calvi - Balagne pour une opération militaire avec le 2e REP.

Durant ces trois journées de campagne d'expérimentation, ça été l'occasion pour les légionnaires du 2e REP d'effectuer leur premier saut en mer et sur la zone de sauts du régiment en ouverture automatique mais aussi d'effectuer leur premier saut en mer en opération aéroportée mais aussi le premier saut en mer de nuit en OA;
Par ailleurs, les commandos parachutistes ont aussi sauté lundi à Salenzara, en ouverture retardée à 3500 mètres.

l'Airbus A400M en chiffres:

Longueur : 45,1 mètres ; envergure : 42,4 mètres ; hauteur : 14,7 mètres ; surface portante : 221 m2 ; volume (incluant la rampe d’accès arrière) : 340 m3 ; surface plancher (incluant la rampe d’accès arrière) : 92 m2 ; longueur plancher : 17,7 mètres.
Vitesse de croisière : Mach 0,68 à 0,72.
Distance franchissable : jusqu’à 8 700 km.
Altitude de croisière : supérieure à 10000 mètres.
Capacité de chargement : standard : 25 tonnes, maximale : 36,6 tonnes.
Version ravitailleur : 41 tonnes de carburant transférables avec 1 heure d'attente avec 450 km de rayon d'action ; 30 tonnes de carburant transférables avec 3 heures d'attente avec 1 000 km de rayon d'action.
Exemple de chargement :
· 116 parachutistes/soldats ou 9 palettes de 2,7 mètres x 2,2 mètres ;
· 48 parachutistes/soldats et 8 palettes de 2,7 mètres x 2,2 mètres ;
· 66 brancards pour les opérations d’évacuation sanitaire.
A ce jour, le nombre total d’appareils commandés par les nations coopérantes est de 170.
La maîtrise d’oeuvre est assurée rappelons-le par Airbus Military
Le premier avion a été livré à la France en août 2013








 
From Corse Net Info some additional information on the the 2 REP/ 35 RAP - A 400 M trials
End of experimental jumping campaign with the 2nd REP for the A400M in CalviRedected by (Jean-Paul-Lottier) on Friday, July 5th, 2019 at 12: 38The experimental jump campaign with the legionnaires of the 2nd Foreign Regiment of Paratroopers which began on Tuesday, July 2 ended on Thursday, July 4 in the afternoon. During this campaign the parachute legionaries made their first jump at sea and their first jump on the regimental zone from the very big carrier of the Air Force and Airbus Defense alongside the staff of the 35th RAP of Tarbes. Share Pin ItOn the tarmac at Calvi-Balagne airport this morningOn the tarmac at Calvi-Balagne airport this morningAs we have reported on Tuesday on CNI, Airbus Defense's heavy lift, the A400M, 45 meters long for 42 meters wingspan and 78 tons empty, participated with the legionnaires of the prestigious Operational Regiment that is the 2nd REP of Calvi, to an experimentation campaign. This ended on Thursday afternoon with a final session of jumps that began at 14:30. This experimental campaign follows a series of criticisms of the A 400M from a European military program, particularly in the field of military performance of the aircraft beyond the simple logistics transport. According to experts, this large aircraft equipped with four turboprop engines developing a power of 11,000 horsepower is not suitable, for the time being, to perform airborne operations, for the simple reason that it can potentially drop only 30 parasitic by a single door. "On the A 400M, if you drop simultaneously 30 paras per door, 60 in total, as is usually done on a C130, with an automatic opening of the parachute with a strap attached to the inside of the cabin , the airflow generated by the propellers is such that the paras can cross under the plane, with all the risks that implies "adds the expert. This experimental campaign with the 2nd REP of Calvi which is the flagship of the 11th DP should allow the experts present to better understand these difficulties and to develop the military performance of this aircraft of the future so that it reaches its operational maturity. For the A400M, this stay in Calvi is not the first since indeed, in August 2014, he had already landed at Calvi - Balagne airport for a military operation with the 2nd REP. During these three days of experimentation campaign, it was the opportunity for the legionnaires of the 2nd REP to make their first jump at sea and the regimental jump zone in automatic opening but also to make their first jump at sea in airborne operation but also the first night sea jump in OA; In addition, paratrooper commandos also jumped Monday in Salenzara, opening delayed to 3500 meters. the Airbus A400M in numbers: Length: 45.1 meters; wingspan: 42.4 meters; height: 14.7 meters; bearing area: 221 m2; volume (including the rear ramp): 340 m3; floor area (including rear ramp): 92 m2; floor length: 17.7 meters. Cruise speed: Mach 0.68 to 0.72. Walking distance: up to 8,700 km. Cruise altitude: greater than 10000 meters. Loading capacity: standard: 25 tons, maximum: 36.6 tons. Supply version: 41 tons of fuel transferable with 1 hour waiting with 450 km range; 30 tonnes of fuel transferable with 3 hours of waiting with 1,000 km of range. Loading example: · 116 paratroopers


Fin de campagne de sauts d'expérimentation avec le 2e REP pour l'A400M à Calvi

Rédigé par (Jean-Paul-Lottier) le Vendredi 5 Juillet 2019 à 12:38

La campagne de saut d'expérimentation avec les légionnaires du 2e Régiment Etranger de Parachutistes qui a débuté le mardi 2 juillet a pris fin ce jeudi 4 juillet dans l'après-midi. Durant cette campagne les légionnaires parachutistes ont réalisé leur premier saut en mer et leur premier saut sur la zone du régiment depuis le très gros porteur de l' Armée de l'air et d'Airbus Défense aux cotés des personnels du 35e RAP de Tarbes.

Partager




Sur le tarmac de l'aéroport Calvi-Balagne ce matin'aéroport Calvi-Balagne ce matin

Sur le tarmac de l'aéroport Calvi-Balagne ce matin



Ainsi que nous l'avons relaté dès mardi sur CNI, le gros porteur d'Airbus Défense, l'A400M, 45 mètres de long pour 42 mètres d'envergure et 78 tonnes à vide, a participé avec les légionnaires du prestigieux Régiment opérationnel qu'est le 2e REP de Calvi, à une campagne d'expérimentation.
Celle-ci a pris fin ce jeudi après-midi avec une dernière séance de sauts qui a débuté à 14h30.
Cette campagne d'expérimentation fait suite à une série de critiques dont fait l'objet l'A 400M issu d'un programme militaire européen, notamment dans le secteur des performances militaires de l'avion au-delà du simple transport logistique.
Selon des experts, ce gros porteur équipé de quatre moteurs turbopropulseurs développant une puissance de 11 000 chevaux n'est pas apte, pour l'heure, à effectuer des opérations aéroportées, pour la simple raison qu'il ne peut potentiellement larguer que 30 paras par une seule porte.

"Sur l'A 400M, si on largue en simultané 30 paras par chaque porte, soit 60 au total, comme cela se fait habituellement sur un C130, avec une ouverture automatique du parachute grâce à une sangle attachée à l'intérieur de la carlingue, le flux d'air généré par les hélices est tel que les paras peuvent se croiser sous l'avion, avec tous les risques que cela implique" ajoute l'expert.

Cette campagne d'expérimentation avec le 2e REP de Calvi qui est le fleuron de la 11e DP devrait permettre aux experts présents de mieux appréhender ces difficultés et a développer les performances militaires de cet avion du futur pour qu'il arrive à sa maturité opérationnelle.
Pour l'A400M, ce séjour à Calvi n'est pas le premier puisque en effet, au mois d'août 2014, il s'était déjà posé à l'aéroport Calvi - Balagne pour une opération militaire avec le 2e REP.

Durant ces trois journées de campagne d'expérimentation, ça été l'occasion pour les légionnaires du 2e REP d'effectuer leur premier saut en mer et sur la zone de sauts du régiment en ouverture automatique mais aussi d'effectuer leur premier saut en mer en opération aéroportée mais aussi le premier saut en mer de nuit en OA;
Par ailleurs, les commandos parachutistes ont aussi sauté lundi à Salenzara, en ouverture retardée à 3500 mètres.

l'Airbus A400M en chiffres:

Longueur : 45,1 mètres ; envergure : 42,4 mètres ; hauteur : 14,7 mètres ; surface portante : 221 m2 ; volume (incluant la rampe d’accès arrière) : 340 m3 ; surface plancher (incluant la rampe d’accès arrière) : 92 m2 ; longueur plancher : 17,7 mètres.
Vitesse de croisière : Mach 0,68 à 0,72.
Distance franchissable : jusqu’à 8 700 km.
Altitude de croisière : supérieure à 10000 mètres.
Capacité de chargement : standard : 25 tonnes, maximale : 36,6 tonnes.
Version ravitailleur : 41 tonnes de carburant transférables avec 1 heure d'attente avec 450 km de rayon d'action ; 30 tonnes de carburant transférables avec 3 heures d'attente avec 1 000 km de rayon d'action.
Exemple de chargement :
· 116 parachutistes/soldats ou 9 palettes de 2,7 mètres x 2,2 mètres ;
· 48 parachutistes/soldats et 8 palettes de 2,7 mètres x 2,2 mètres ;
· 66 brancards pour les opérations d’évacuation sanitaire.
A ce jour, le nombre total d’appareils commandés par les nations coopérantes est de 170.
La maîtrise d’oeuvre est assurée rappelons-le par Airbus Military
Le premier avion a été livré à la France en août 2013

British military parachutists have a good grasp on when paragraphs are needed and used.

Your first mumbo jumbo made my eyes bleed.





 
British military parachutists have a good grasp on when paragraphs are needed and used. Your first mumbo jumbo made my eyes bleed.
I believe our well-meaning French friend resorted to Google translate or something similar.
 
I wonder if they did end up trying out exits from both side doors simultaneously? Nothing mentioned.
 

LepetitCaporal

Old-Salt
If it didn't work according to plan, probally not
I was on the understanding that, both doors and ramp , for gear, were to be tested, night and day (same time)
That would be great, if possible
 
If it didn't work according to plan, probally not
I was on the understanding that, both doors and ramp , for gear, were to be tested, night and day (same time)
That would be great, if possible
I would think that the heavy kit drop off the ramp would have to be just before the personnel or maybe just after, not at the same time, DZ dependent.
 
Side note : we had a Tracker crash here in Nîmes yesterday
Light mono place air plane, 3k liters, for recon fire fighting
Pilot died
RIP to the pilot.
 
In answer to your first point, I believe that it is a traditional personal affectation that is accepted/tolerated.

As for the second, officers waistcoats come in different colours (and varying number of buttons for different arms of service. For the Legion it is (Legion) green and fifteen buttons. Waistcoats are worn with the French equivalent of Service Dress and are theoretically optional. I believe that they are private purchase items and thus are retained after leaving service. They are sometimes also seen worn under the blue blazer of officer members of Foreign Legion (Veterans) Associations.
View attachment 408193
View attachment 408194
View attachment 408195 View attachment 408196
I had the honour to also wear a "Gilet d'Armes" upon promotion to Adjudant (Warrant Officr 2). All warrant officers wear them as part of their Service Dress and we had to get them made by the regiment's master tailor. They had 17 buttons in my Régiment (2°REI) and woe betide you if the PSO (Président des Sous Officiers, sort of RSM) caught you cheating and having a zip sewn in down the side! I sometimes wear mine under my Foreign Legion Association blazer, but only when it's cold, as it is not officially a part of the FLA uniform. It is simply tolerated. As an aside, in all Foreign Legion associations, ex Légionnaire parachutistes all wear their para wings, which are also not supposed to be worn, but tolerated. I believe that, as they are volunteer organisations, they don't strictly enforce the dress regulations for want of numbers? Some of them look like Christmas trees and no one says anything.
Also for information when I served I was entitled to an immediate pension after having served 15 years. These days, anyone who joined after 1999, needs to serve 17 years to be entitled to the immediate pension. I served 19 years.
 
Last edited:
Not all former Legion Paras wear their wings on their Association blazers. Many (like me) are of the opinion that the full size ones look garish and OTT on a blazer and I sometimes wear a miniature para pin badge on my lapel or a pin badge of my former FFL or British Army units.
 
Last edited:

LepetitCaporal

Old-Salt
Came across an Ancien reptile (at the bakers, beers are cheap ( who had his wings pinned to his sac / musette and a Velcro blood group patch (A +) ..am A Neg
He saw my tatts and engaged the converation
Showed me his album
Uncle did Kolwezi
Showed me too his perso carear pics
Portugais
Now working. ..tourist guide to Guyane
Escorts tourists in need of thrills
Jungle and the Amazon lark
@ Egg Banjo
Told me ...hmmm
The Rital in CEA and 3 rd company in 2 REI. ..was Sgt when i knew him but was Adjudant when i did his flit
Previously REP. ..passed Captain (you ken who an talking about?)
Is now doing excursions / transports on the Maroni by Pirogue
 
Came across an Ancien reptile (at the bakers, beers are cheap ( who had his wings pinned to his sac / musette and a Velcro blood group patch (A +) ..am A Neg
He saw my tatts and engaged the converation
Showed me his album
Uncle did Kolwezi
Showed me too his perso carear pics
Portugais
Now working. ..tourist guide to Guyane
Escorts tourists in need of thrills
Jungle and the Amazon lark
@ Egg Banjo
Told me ...hmmm
The Rital in CEA and 3 rd company in 2 REI. ..was Sgt when i knew him but was Adjudant when i did his flit
Previously REP. ..passed Captain (you ken who an talking about?)
Is now doing excursions / transports on the Maroni by Pirogue
Pinned His wings to His sac? Hardcore. He should have gone the whole way and put the whole parachute on it... ;)
1564954559046.png
I know.Sac. Backpack..:)
 

Attachments

Lot of biker clubs now (mostly Harley)...the dudes wear their Awards on their leather
Who can blame them?
I wonder if this is due to the large influx of recruits from the post-Soviet states in the nineties?
 

Glad_its_all_over

ADC
Book Reviewer
It's a more general phenomenon - over the last 20 years or so, in at least the UK, US and France, 'veteran' bikers have been organising themselves, partially into clubs, partially just as similarly-inclined individuals and have adopted the 'cut' (typically a black leather waistcoat) with some military heraldry on it to reflect their service.

Typical load out in the UK would be a veterans' badge, a cap badge, parachute wings and the like and some commemorative or significant cloth patches.
 
It's a more general phenomenon - over the last 20 years or so, in at least the UK, US and France, 'veteran' bikers have been organising themselves, partially into clubs, partially just as similarly-inclined individuals and have adopted the 'cut' (typically a black leather waistcoat) with some military heraldry on it to reflect their service.

Typical load out in the UK would be a veterans' badge, a cap badge, parachute wings and the like and some commemorative or significant cloth patches.
And a massive beer gut. Dont forget the beer gut... :)
 
Former 2 REP and 13 DBLE Legion Officer, General Thierry Burkhard, the recently appointed French CEMAT or Chief of the Army General Staff, wearing his "Beret Vert Legion" while visiting some "Fraises des Bois" ("Forest Strawberries" as the Legion Paras call any red beret wearing French Paras) of one of the RPIMa's:
1565300134402.png
 
Former 2 REP and 13 DBLE Legion Officer, General Thierry Burkhard, the recently appointed French CEMAT or Chief of the Army General Staff, wearing his "Beret Vert Legion" while visiting some "Fraises des Bois" ("Forest Strawberries" as the Legion Paras call any red beret wearing French Paras) of one of the RPIMa's:
View attachment 409378
And appears to be telling the General..'Ma bite est cette taille'. :oops: :)
 

New Posts

Latest Threads

Top