Dedicated Russian thread

1) He is scum.
2) He likes Putin.
3) You are an apologist for Putin.
4) You keep shite company, liar.
1) In fact yes, but it is a simplification. He is also oriental despot.
2) Oh, yes.
3) You are not right. Mr.Putin is a head of corrupted gang of crooks and thieves.
4) Now I'm in self isolation. My company is me and my wife.

1) In fact yes, but it is a simplification. He is also oriental despot.
2) Oh, yes.
3) You are not right. Mr.Putin is a head of corrupted gang of crooks and thieves.
4) Now I'm in self isolation. My company is me and my wife.
1)Oriental despot= murdering thug.
2)He likes Putin.
3)You are an apologist for Putin. Remember all the lies about MH17, Salisbury? Straight out of the Kremlin propaganda slurry.
4) You lie. Constantly.

I wonder whether Russian news channels will push this as much as they did aid to western countries?
Yes, it was in the news, on TV. Some Russian lung ventilators appear to be unreliable and US made ones were urgently delivered.
Many thanks to our American friends. A friend in need is a friend indeed.
As for statistics then there are different terms
1) death from C-19
2) C-19 related death. When C-19 accelerated another disease.
3) Death of a person infected by C-19 from other causes. So C-19 could be irrelevant.
I suppose that Russian statistics includes only cases of the 1st group.

Last edited:
1)Oriental despot= murdering thug.
2)He likes Putin.
3)You are an apologist for Putin. Remember all the lies about MH17, Salisbury? Straight out of the Kremlin propaganda slurry.
4) You lie. Constantly.
1) Generally you are right. Oriental despots, no matter, in Chechnya or Saudi Arabia all have the same habits.
2) Yes. Putin is his master.
3) I expressed my personal point of view. Have I right to have one?
4) You have right for you personal point of view.

Yes, it was in the news, on TV. Some Russian lung ventilators appear to be unreliable and US made ones were urgently delivered.
1) death from C-19
3) Death of a person infected by C-19 from other causes. So C-19 could be irrelevant.
I’d suggest your supposition is correct. Over 1800 more deaths in April ‘20 compared with April ‘19 would suggest that C-19 is accelerating the deaths of many who though terminal, would have lived a few years longer. That is unless there’s something else prowling Moscow streets?

Boris (our one) survived and is putting his clinical obesity down as a factor. Going by ‘tubby with goatee’ I’d be self isolating too.

Brotherton Lad

LE
Kit Reviewer
1) death from C-19
How is your German?

Ok, ich lass mal schnell übersetzen.....sorry für die Fehler:

„Im Namen meines Ehepartners Svetlana und mir persönlich möchte ich Ihnen und allen anderen Mitgliedern der USMLM Association für Ihre materielle Unterstützung danken. Was Sie für uns getan haben, kann ich nicht in Worte fassen. Ich hätte unmöglich denken können, dass eine solche Hilfe von Personen kommen würde, die mich nicht einmal kennen. Dafür gebe ich Ihnen meinen Hut und bedanke mich herzlich. “[Sergei Sidorenko]

Mit diesen Worten bedankte sich Sergei Sidorenko, ein ehemaliger Fahrer in der sowjetischen Militärverbindungsmission in Frankfurt am Main (1978-1980), für die finanzielle Unterstützung, die von Einzelpersonen der USMLM- und BRIXMIS-Vereinigungen geleistet wurde. Für Sergei, der aufgrund einer Beinamputation ein Jahr lang nicht berufstätig war, sind die 3.900 $, die er für den Kauf eines motorisierten Rollstuhls erhält, ein lebensveränderndes Weihnachtsgeschenk.

Im Juli dieses Jahres erhielten die Mitarbeiter der USMLM Association eine E-Mail von Sergei, der uns über die USMLM-Website kontaktierte. Sergei suchte Hilfe. Er hatte alle seine lokalen Möglichkeiten ausgeschöpft. Er war Invalide und lebte mit seiner Frau Svetlana in einem ländlichen Teil von Belarus. Er hatte einen Rollstuhl, war aber auf Svetlana angewiesen, um irgendwo ins Freie zu gehen. Er konnte sich weder einen motorisierten Rollstuhl leisten, noch konnte er ihn finden, um sich in seinem Garten fortzubewegen oder, wie er sich erträumt hatte, noch einmal hinunter zum nahe gelegenen See zu fahren.

Wir können uns vorstellen, in welch großer Reichweite Sergei um Hilfe von uns bitten konnte - eine Organisation, die buchstäblich das Gegenteil von ihm während des Kalten Krieges war. Und meine erste Antwort an Sergei war nicht das, was er hören wollte. Ich sagte ihm, dass unser Verein keine gemeinnützige Organisation sei und nicht einmal unsere eigenen Veteranen unterstütze. Sergei bedankte sich bei mir und meinte wahrscheinlich, das sei das Ende seiner Hilfesuche. Aber es war nicht so. Sergei hatte auch mit COL (ret) Larry Kelley korrespondiert. Larry und ich besprachen die Situation von Sergei, und wir entschieden uns, dass, obwohl der Verein nicht die Aufgabe hat, Mittel für solche Bedürfnisse zu beschaffen, nichts daran hindert, Einzelpersonen zu kontaktieren, um zu sehen, ob wir Hilfe für Sergei finden könnten. Die Antwort unserer Kameraden war umgehend. Mit der Hilfe mehrerer USMLM-Veteranen und eines Offiziers der BRIXMIS Association übertrafen wir unser Ziel mit 3.900 US-Dollar.

Am 11. November schickte ich eine E-Mail an Sergei, um ihm die guten Nachrichten mitzuteilen. Er antwortete:
Lieber Kevin! Vielen Dank für den Brief. Als ich es übersetzt hatte, konnte ich meinen Augen nicht trauen. Ich erhielt auch einen Brief von Larry Kelley über Skype und dankte ihm auch.

Einen Monat später, am 20. Dezember, erhielt Sergei seinen neuen Stuhl - einen speziell in Deutschland gebauten Stuhl, mit dem er nach draußen fahren und seinen Lieblingssee besuchen kann. Unten ist sein Dankesbrief:

Hallo meine lieben Freunde!

Im Namen meines Ehepartners Svetlana und mir persönlich möchte ich mich bei Ihnen und allen anderen Mitgliedern der USMLM Association für Ihre materielle Unterstützung bedanken. Was Sie für uns getan haben, kann ich nicht in Worte fassen. Ich hätte unmöglich denken können, dass eine solche Hilfe von Personen kommen würde, die mich nicht einmal kennen. Dafür verneige ich mich und bedanke mich ganz herzlich. Ich für meinen Teil verspreche Ihnen, dass das gesamte Geld, das Sie gesammelt haben, zur Erfüllung dieser guten Absichten verwendet wird.

Hochachtungsvoll,

Sergey Sidorenko ”

Nochmals vielen Dank für diese unbeschreibliche Hilfe in diesem schwierigen Moment in meinem Leben. Gott rette euch alle!

Wenn wir unser Ziel erreicht haben, schneiden wir die Spenden ab. Wer weiß, wie viel wir gesammelt hätten? Wir alle können jedoch stolz auf die Reaktion sein, die von dieser Seite der Welt kam, als ein alter Gegner um Hilfe bat.

Ein besonderer Dank geht an folgende Personen, die entweder durch Spenden oder durch Spenden an Sergei geholfen haben:

Michael Barton (Vereinigung BRIXMIS), William Burhans, James Connell, James Cox, Michael Crutcher, John Fahey, Randall Greenwalt, James Holbrook, Larry Kelley, Larry Patterson, Wolfgang Preisler, Robert Ryan, Alan Sandomir, Larry Schwab, Nicholas Troyan, Raymond Walters.

1) Generally you are right. Oriental despots, no matter, in Chechnya or Saudi Arabia all have the same habits.
2) Yes. Putin is his master.
3) I expressed my personal point of view. Have I right to have one?
4) You have right for you personal point of view.
Despots, Oriental or otherwise, are still murdering thugs. Civilised countries do without them. Russia isn't civilised.
2) Putin is the sort of murdering scum that keeps him on retainer. You are an apologist for Putin.
Ergo, you are scum. Just more cowardly.
3) There are at least 6 of you that use this account. You don't have a "personal" view. "You" are a puppet.
4) It's not a view. It's a demonstrable fact that you lie.
Liar.

“I order the start of preparations for the military parade... in Moscow and other cities. We’ll do it on June 24,” Putin said Tuesday, pointing to the flattened curve.

The date coincides with the 1945 victory parade in Moscow, Putin said in a televised meeting with Defense Minister Sergei Shoigu.
Shoigu told Putin that 5,500 Russian troops have become infected with Covid-19 since March and 3,500 have since recovered. He said the viral peak in the Russian military passed in late April and the situation is expected to enter a “planned phase” in June.

Russia confirmed 8,915 new coronavirus infections Tuesday, bringing the country’s official number of cases to 362,342.
It is not clear though will voting for (or against) amendments to the Constitution take place this day. One of them allows mr.Putin to be elected as a president in 2024 and in 2030.
Of course I will vote against the amendments that were designed to prolong Putin's rule up to 2036.
According to the Constitution mr.Putin is not allowed to be elected as a president in 2024.

Despots, Oriental or otherwise, are still murdering thugs. Civilised countries do without them. Russia isn't civilised.
Putin with his gang of Crook and Thieves need despots in some remote corners of Russia. Yes, I agree a country where despots are allowed to rule are not civilised. Thus Russia is not civilised. But even without despots hardly Russia will be civilised anytime soon because the same sex marriage contradicts to Russian customs.

It is not clear though will voting for (or against) amendments to the Constitution take place this day. One of them allows mr.Putin to be elected as a president in 2024 and in 2030.
Of course I will vote against the amendments that were designed to prolong Putin's rule up to 2036.
According to the Constitution mr.Putin is not allowed to be elected as a president in 2024.
Thanks, seems strange with your reported peak on 11th May and it’s been in the 8-9k brackets pretty much since then. Still, I suppose some will believe what Shoigu says.

Is your region one of the three (or four) earmarked for electronic polling?

The original outbreak in Russia was focused in the Moscow region. Is it spreading to other parts of Russia in a significant way yet?

The original outbreak in Russia was focused in the Moscow region. Is it spreading to other parts of Russia in a significant way yet?
I fear that there will be some waves of COVID in Russia (and in the World) and the current one is just the first. Yes, Moscow became an epicenter but number of infected in Moscow region (excluding Moscow) is much lower. And there are some remote corners (there is a lot of them in Russia) where nobody knows about COVID.
Official statistics is not quite reliable.So it is impossible to make any conclusion in this context.
Btw, today I had a telephone conversation with an engineer who works on Lenigrad's Nuclear Power Plant (about 100km from Sankt Peterburg). He said that there are no COVID cases in their collective mainly thanks to tough protective measures. There are no cases of COVID in our Vologda office (400 km to the North from Moscow) and in the office in the city of Ufa (Bashkortostan).

Thanks, seems strange with your reported peak on 11th May and it’s been in the 8-9k brackets pretty much since then. Still, I suppose some will believe what Shoigu says.

Is your region one of the three (or four) earmarked for electronic polling?
I'm unaware about any electronic poll in my constituency. Probably on this stage it will be just an experiment.

After the sentencing demand, the U.S. ambassador in Moscow, John Sullivan, said "this secret trial is a mockery of justice."

"There is no legitimacy to a procedure that is hidden behind closed doors. It is not transparent, it is not fair, and it is not impartial," Sullivan said in comments tweeted by embassy spokeswoman Rebecca Ross.

Last edited:
Putin with his gang of Crook and Thieves need despots in some remote corners of Russia. Yes, I agree a country where despots are allowed to rule are not civilised. Thus Russia is not civilised. But even without despots hardly Russia will be civilised anytime soon because the same sex marriage contradicts to Russian customs.
You don't need to permit same sex marriage to be civilised.... But encouraging attacks on gays, lesbians and other colours of the rainbow does indicate a backwards country.

You don't need to permit same sex marriage to be civilised.... But encouraging attacks on gays, lesbians and other colours of the rainbow does indicate a backwards country.
The key word here is 'encouraging'.
For example, there is a law that bans any form of LGBT propaganda among children (persons under 18 )
Some believe that the law is 'encouraging' attacks on gays. And anyway, according to them, a country with such a law can not be regarded civilised.
I'm happy that from your point of view civilised country could ban the same sex marriage.
But do you think that ban for gay propaganda among children is allowed in a civilised country?

Last edited:
I'm happy that from your point of view civilised country could ban the same sex marriage.
That is not what I had written
Not having permitted same sex marriage is different to banning same sex marriage.
But do you think that ban for gay propaganda among children is allowed in a civilised country?
That would depend on what ‘gay propaganda’ is.

Preventing children from being exposed to explicit material is a good thing.
Heterosexual propaganda blanking out homosexuality and presenting it as wrong & deviant is a different matter.

If the children are of a suitable age to understand relationships then the existence of same sex couples is also valid. Make it a secret and that could back fire with curiosity and fear. (Heterosexual fear that all the gays want to bum them etc)

A law brought in as:
  • For the Purpose of Protecting Children from Information Advocating for a Denial of Traditional Family Values

.... shows a country that is scared of gays, it also adds to the projection of ‘the lady doth protest too much’ and coupled with butch culture makes your big strong president and many of his followers look very gay to observers.

It shows things in a similar manner to ‘Victorian values’. The public view of perfect normality, but underlying family secrets hidden away.
A gentile society on the face of it with a dark underbelly

Latest Threads