BNP Using Arab Firm to Print Their Newspaper! Marvellous

#1
Did anyone read or hear of a story about the BNP having to go to resort to gettting a 'muslim-arab' printers to print their newspaper? :lol: Apparently the BNP didn't know that the company was run by a Saudi businessman (although the businessman did???) because no-one else will touch it!

I was told it was in the Sun yesterday - has anyone got a link??

Would not be surprised if it is true, the party seems to be doing a good job recently of showing themselves to be utter tw@ts ..... as they are :!:
 
#2
Confirmed, unless someone's setting up a fairly elaborate hoax:

http://news.telegraph.co.uk/news/ma...bnp27.xml&sSheet=/news/2005/03/27/ixhome.html

The far right British National Party, whose leader Nick Griffin was recently arrested on suspicion of inciting racial hatred after he denounced Islam as a "wicked, vicious faith", is secretly using an Arab-owned company to print its monthly newspaper, The Telegraph can reveal.

The Voice of Freedom, the BNP's official publication, which regularly describes Islam as a "dangerous" religion, is published at a printing works in Essex owned by a company in Saudi Arabia and staffed almost entirely by Muslims.

The disclosure, following a Telegraph investigation, will be seen by many as evidence of the BNP's hypocrisy and will stun even its own members.

An undercover reporter, posing as a potential client, visited the print works of the Saudi company, Satellite Graphics Ltd, in Barking, Essex, where staff confirmed that it prints The Voice of Freedom.

At a two-storey warehouse on an industrial estate, a man who identified himself as one of the managers led our reporter to a sales meeting room, where a long table was covered in neatly displayed Arabic, Muslim and Asian newspapers.

He said: "We do print The Voice of Freedom, they run 16 pages. Most of the publications we do are Asian or Arabic but we can do anything for you."

The newspapers on display at the plant included The Sikh Times, The Daily Nation, a daily Urdu newspaper, and Asharq Al-Awsat, a London-based Arabic newspaper.

The red, white and blue colours of the BNP's logo stood out among the Muslim and Arabic newspapers on display in the room.

The BNP's stance on Islam is unequivocally hostile. Mr Griffin was secretly filmed by the BBC last year telling a crowd that Islam was a "wicked, vicious faith that has expanded through a handful of cranky lunatics about 1,300 years ago until it is now sweeping country after country". Mr Griffin urged the crowd: "You've got to stand up and do something for the British National Party because otherwise they [Muslims] will do for someone in your family. That is the truth."

On the BNP website, Islam and Muslims are regularly attacked. Mr Griffin is quoted in an article by the BNP news team, dated March 1, as saying: "There is nothing irrational about fearing Islam. It's a menace to all we in the West hold dear, and the time when anyone can pretend otherwise is almost at an end."

Mr Griffin, a one-time member of the National Front, has also been caught on film telling supporters that British Muslims were perpetuating a "massive rape wave" designed to spread Islam across the West by impregnating white girls.

After the footage was screened by the BBC as part of an undercover exposé on the BNP, Mr Griffin was arrested by West Yorkshire police at his home in Wales on December 14, 2004. Another 14 members of the BNP were also arrested.

Satellite Graphics is a subsidiary of Asharq Al-Awsat Ltd, which is listed at Companies House as a "newspaper printers and publishers" based at Arab Press House, High Holborn, London.

The publishing house specialises in printing Arab, Muslim and Asian newspapers in Britain and throughout the Middle East. Its parent company is the Saudi Research and Publishing Company, incorporated in Saudi Arabia, according to Companies House.

Saudi Arabia was founded on Wahabi Islam, a puritanical Sunni ideology whose followers have proved key recruits for Osama bin Laden.

The kingdom is ruled by the Saudi royal family and protest and political parties are banned, as are other religions and places of worship.

As the official mouthpiece of the BNP, The Voice of Freedom regularly runs diatribes against Muslims and Islam. Martin Wingfield, the editor, is a former chairman of the National Front who has served three months in prison for incitement to racial hatred. The first three pages of the January edition are dedicated to the BNP's campaign to "stop the growth of Islam in Britain". A front-page headline reads: "Why we must be aware of Islam". Inside there are several articles warning about what the party calls the "islamifaction" of British justice, education and government.

One article criticised the Conservative Party for joining Labour's "unholy scramble for the Muslim votes at the next general election".

The newspaper, which is understood to have been printed by the Arab-owned firm since January, has a circulation of about 65,000.

The BNP has tried to gain mainstream political support by claiming to be a reformist rather than a racist political party. However, the bragging by BNP members that were caught by the BBC about putting faeces through Asian letterboxes and fantasising about shooting "Pakis" with "about a million bullets" as they left a Mosque have exposed the party's true motives.

Mr Griffin remains on police bail. Of the remaining 14 BNP members who were arrested, only three have been formally charged.

Those told they will not be charged include former Bradford council BNP candidate Stewart Williams, who was caught on film saying he wanted to blow up the city's mosques with a rocket-launcher and machine-gun worshippers, and party colleague Dave Midgley, who boasted he had squirted dog faeces through the letter box of an Asian takeaway. After the film was broadcast the BNP said it expelled Mr Midgley and Mr Williams has been disciplined by an internal tribunal.

A BNP spokesman said: "If you would like to go and get a wholly owned British firm that would print our newspaper, fair enough. Islam is not compatible with Western Christian values in Britain but it is not their printing works that are dangerous to our way of life, it is the other things they do."
 
#3
GOT IT!

Asians in Media

The BNP newspaper, Voice of Freedom, is published by a Saudi Arabian printing press that also counts The Sikh Times and Daily Jung as its customers.

An investigation by the Telegraph newspaper today found that the papers are published by Satellite Graphics Ltd in Barking, Essex. It is owned by Asharq Al-Awsat Ltd, based at Arab Press House, High Holborn, London.

A spokesperson for the company confirmed that the BNP was a client: "We do print The Voice of Freedom, they run 16 pages. Most of the publications we do are Asian or Arabic but we can do anything for you."

The revelation will come as a big surprise to the party faithful and likely to embarass its leaders. The official BNP paper regularly runs editorial ranting against Muslims and Islam in general.

In January the paper heavily covered a BNP campaign to "stop the growth of Islam in Britain". The front-page headline read: "Why we must be aware of Islam".

The current editor, Martin Wingfield, is a former chairman of the National Front who has served three months in prison for incitement to racial hatred.

Party leader Nick Griffin was arrested by West Yorkshire police on 14th December last year after the BBC documentary Secret Agent exposed deeply ingrained bigotry within the BNP. 14 other members of the BNP were also arrested.

Despite the controversial editorial content, it seems neither the political party or their Muslim partners want to end the business relationship. The newspaper has a circulation of around 65,000.

A BNP spokesman said: "If you would like to go and get a wholly owned British firm that would print our newspaper, fair enough. Islam is not compatible with Western Christian values in Britain but it is not their printing works that are dangerous to our way of life, it is the other things they do."
and... Telegraph page
Guess who prints the BNP's 'anti-Muslim' newspaper ... a firm owned by Saudis
By Daniel Foggo and Peter Zimonjic
(Filed: 27/03/2005)

The far right British National Party, whose leader Nick Griffin was recently arrested on suspicion of inciting racial hatred after he denounced Islam as a "wicked, vicious faith", is secretly using an Arab-owned company to print its monthly newspaper, The Telegraph can reveal.

The Voice of Freedom, the BNP's official publication, which regularly describes Islam as a "dangerous" religion, is published at a printing works in Essex owned by a company in Saudi Arabia and staffed almost entirely by Muslims.

The disclosure, following a Telegraph investigation, will be seen by many as evidence of the BNP's hypocrisy and will stun even its own members.

An undercover reporter, posing as a potential client, visited the print works of the Saudi company, Satellite Graphics Ltd, in Barking, Essex, where staff confirmed that it prints The Voice of Freedom.

At a two-storey warehouse on an industrial estate, a man who identified himself as one of the managers led our reporter to a sales meeting room, where a long table was covered in neatly displayed Arabic, Muslim and Asian newspapers.

He said: "We do print The Voice of Freedom, they run 16 pages. Most of the publications we do are Asian or Arabic but we can do anything for you."

The newspapers on display at the plant included The Sikh Times, The Daily Nation, a daily Urdu newspaper, and Asharq Al-Awsat, a London-based Arabic newspaper.

The red, white and blue colours of the BNP's logo stood out among the Muslim and Arabic newspapers on display in the room.

The BNP's stance on Islam is unequivocally hostile. Mr Griffin was secretly filmed by the BBC last year telling a crowd that Islam was a "wicked, vicious faith that has expanded through a handful of cranky lunatics about 1,300 years ago until it is now sweeping country after country". Mr Griffin urged the crowd: "You've got to stand up and do something for the British National Party because otherwise they [Muslims] will do for someone in your family. That is the truth."

On the BNP website, Islam and Muslims are regularly attacked. Mr Griffin is quoted in an article by the BNP news team, dated March 1, as saying: "There is nothing irrational about fearing Islam. It's a menace to all we in the West hold dear, and the time when anyone can pretend otherwise is almost at an end."

Mr Griffin, a one-time member of the National Front, has also been caught on film telling supporters that British Muslims were perpetuating a "massive rape wave" designed to spread Islam across the West by impregnating white girls.

After the footage was screened by the BBC as part of an undercover exposé on the BNP, Mr Griffin was arrested by West Yorkshire police at his home in Wales on December 14, 2004. Another 14 members of the BNP were also arrested.

Satellite Graphics is a subsidiary of Asharq Al-Awsat Ltd, which is listed at Companies House as a "newspaper printers and publishers" based at Arab Press House, High Holborn, London.

The publishing house specialises in printing Arab, Muslim and Asian newspapers in Britain and throughout the Middle East. Its parent company is the Saudi Research and Publishing Company, incorporated in Saudi Arabia, according to Companies House.

Saudi Arabia was founded on Wahabi Islam, a puritanical Sunni ideology whose followers have proved key recruits for Osama bin Laden.

The kingdom is ruled by the Saudi royal family and protest and political parties are banned, as are other religions and places of worship.

As the official mouthpiece of the BNP, The Voice of Freedom regularly runs diatribes against Muslims and Islam. Martin Wingfield, the editor, is a former chairman of the National Front who has served three months in prison for incitement to racial hatred. The first three pages of the January edition are dedicated to the BNP's campaign to "stop the growth of Islam in Britain". A front-page headline reads: "Why we must be aware of Islam". Inside there are several articles warning about what the party calls the "islamifaction" of British justice, education and government.

One article criticised the Conservative Party for joining Labour's "unholy scramble for the Muslim votes at the next general election".

The newspaper, which is understood to have been printed by the Arab-owned firm since January, has a circulation of about 65,000.

The BNP has tried to gain mainstream political support by claiming to be a reformist rather than a racist political party. However, the bragging by BNP members that were caught by the BBC about putting faeces through Asian letterboxes and fantasising about shooting "Pakis" with "about a million bullets" as they left a Mosque have exposed the party's true motives.

Mr Griffin remains on police bail. Of the remaining 14 BNP members who were arrested, only three have been formally charged.

Those told they will not be charged include former Bradford council BNP candidate Stewart Williams, who was caught on film saying he wanted to blow up the city's mosques with a rocket-launcher and machine-gun worshippers, and party colleague Dave Midgley, who boasted he had squirted dog faeces through the letter box of an Asian takeaway. After the film was broadcast the BNP said it expelled Mr Midgley and Mr Williams has been disciplined by an internal tribunal.

A BNP spokesman said: "If you would like to go and get a wholly owned British firm that would print our newspaper, fair enough. Islam is not compatible with Western Christian values in Britain but it is not their printing works that are dangerous to our way of life, it is the other things they do."
:lol: :lol: :lol: So that's alright then! 'Muslims' can apparently rape 'our' sisters and mothers, and have such a negative spread and growth across Britain but they're good enough to print their newspaper!! 8O I thought printing house was just as bad for printing it but they're the ones getting the money and making a fool of them! Personally I might wouldn't touch it - only if its the nearest thing after taking a sh*t :D
 
#5
I looked through the Jewish Chronicle to see if the story was there, but no sign. I presume their journalists are still picking up the kidneys they sh*t.

The story also appears on the BNP website , but still no sign of a story on the Private Beharry VC . How odd :twisted:
 

Mr_Fingerz

LE
Book Reviewer
#7
PartTimePongo said:
The story also appears on the BNP website , but still no sign of a story on the Private Beharry VC . How odd :twisted:
That nice Mr Griffin, who was I believe charged with incitement to racial hatred, has been quoted as saying that Pvt Beharry's award was very "PC".

Cnut.
 
#8
Oh that cuddly Mr. Griffin , he's such a joker.

Maybe the very brave boss eyed one , would like to talk with members of the Regiment who were there, to see how PC it is to have a seriously bad head wound and still go in and get your mates, not once but twice.

He would have got more respect, if he said 'You know our values, but we salute bravery when we see it"

Tosser.
 
#9
Mr_Fingerz said:
PartTimePongo said:
The story also appears on the BNP website , but still no sign of a story on the Private Beharry VC . How odd :twisted:
That nice Mr Griffin, who was I believe charged with incitement to racial hatred, has been quoted as saying that Pvt Beharry's award was very "PC".

Cnut.
Yes I agree but rephrase it a little: CNUTS.

Have an arab company print their newspaper - oh that's fine but cannot even utter one word of support for the actions of such a brave man? Awwwh no can't do that :roll:
Just shows how 'changeable' their so-called policies are and what utter senseless cnuts their group will always represent. I hope its evident to others too.
 

Latest Threads